Informace o škole

Historie školy

     Dne 6. září 1931 byla slavnostně otevřena a předána k užívání současná školní budova. Byla určena pro děti z Křivoklátu, Roztok a Častonic, časem se stala spádovou školou, kam docházely děti i z dalších obcí: Městečko, Velká Buková, Branov, Nezabudice, Karlova Ves, Račice, Zbečno, Sýkořice, Újezd nad Zbečnem …

    Škola od počátku fungovala jako plnotřídní a např. ve školním roce 1935/1936 navštěvovalo školu 354 žáků. Úbytek žáků zaznamenala 90. léta, kdy došlo ke spojování tříd na 1. stupni.

    V listopadu 1989 zachvátil školu požár, který zničil dvě učebny. Několikrát byla škola postižena povodněmi. Tělocvična byla zaplavena již v roce 1981. Nejničivější povodeň pak přišla v srpnu 2002, kdy byl zaplaven celý suterén, v němž se nachází tělocvična, cvičná kuchyňka, školní jídelna, školní dílna, kotelna. Právě tyto prostory prošly v roce 2001 rozsáhlou rekonstrukcí.

    Zatím poslední povodeň zasáhla školu v červnu 2013, kdy se voda opět dostala do tělocvičny a nejvíce poničila venkovní hřiště, které bylo vybudováno právě po povodni v roce 2002.

    Od 1. ledna 1994 se stala ZŠ Křivoklát příspěvkovou organizací. K 1. 12. 2002 byla k ZŠ připojena i mateřská škola a dvě školní jídelny.

 

Současnost školy

V současné době se počet žáků pohybuje mezi 150 – 165.

Kromě klasických školních tříd, které postupně procházejí změnami, jsou u nás i odborné pracovny – učebna chemie, učebna výpočetní techniky, školní dílna, cvičná kuchyňka.

Škola je zapojena do projektu „Mléko do škol“ a „Ovoce a zelenina do škol“. Školní družina i školní jídelna se nacházejí v budově školy.

 

Co dále můžeme nabídnout:

  • rodinnou atmosféru
  • kroužek „Hravé angličtiny“, florbalový kroužek
  • výuku probíhající ve třídách s interaktivními tabulemi
  • moderní cvičnou kuchyňku
  • venkovní sportovní hřiště s umělým povrchem, které je využíváno i v době polední přestávky
  • prevenci sociálně patologických jevů
  • v případě nepříznivého počasí zajištění dohledu nad dětmi v určené učebně
  • zajištění individuálních vzdělávacích plánů
  • příjemné prostředí
  • nižší počet žáků ve třídách umožňující individuální práci s dětmi, práci ve skupinách,
  • činnostní učení
  • velké množství tradičních akcí: sportovní turnaje (florbal, vybíjená, přehazovaná, volejbal,
  • projektové dny, orientační závod, nocování, kulturní akce, exkurze, školní výlety …)
  • profesionální orientaci žáků
  • spolupráci s dalšími institucemi v okolí